Saturday 24 January 2009

Day 9 Diena 9

Tiesa, uzmirsau vakar pamineti nedidele avarija. Pries pat apsigyvenant ankstyva ryta viesbutyje, viesbucio taksi palikome maza kuprine su fotoaparatu. Issimiegoje susizgribome ir paklauseme seimininko apie ja. Akivaizdziai apsimesdamas, kad nieko apie ja nezino, jis kazkam paskambino ir pasake, kad taksi vairuotojas dabar labai toli isvaziaves ir pareiske, kad teks sumoketi 700 rupiju (apie 35 Lt), jei norime kamera atgauti per valanda. Priesingu atveju, tektu palaukti dvi dienas. Vieni makaronai, bet kamerso mums reikejo, todel teko pakloti vos ne dvieju nakvyniu kaina. Mintyse viesbuciui padejome riebu minusa ir atsisakeme ju organizuojamu kelioniu, nors jos ir buvo labai ikyriai persamos.
Taigi, nauja diena, nauja dienos kelione. Nemegstu grupiniu turistiniu kelioniu, bet si karta teko tokia pasirinkti, nes tai buvo pigiausias ir greiciausias budas pasiekti uz 100 km esancias Ajanta olas, kur siaurame kalnu upes tarpeklyje vulkaninese olose iskaltos 27 sventyklos ir gyvenamosios patalpos vienuoliams. Nors kai kurios sventyklos iskaltos daugiau kaip pries du tukstancius metu, dar yra islikusios spalvotos sienu ir lubu apdailos ir skulpturu. Tikrai verta vizito vieta. Zinoma, gali suerzinti eiles, karstis, ikyrus suvenyru siulytojai, bet kai pripranti, visas tas erzinantis fonas tiek cia, tiek kitose Indijos vietose, kazkur nutolsta ir nebelimpa. Atrodo, kad net visi ikyruoliai ta pastebi ir nieko nebesiulo. Praleidome uolose apie tris valandas ir pasukome atgal. I autobusa gerokai pavelavo dvi bulgares, todel parvykome jau sutemus ir isvarge. Sviezios ananasu sultys pataise padeti. Jau visa savaite nevalgeme mesos. Jos kazkaip ir nesinori tokiame karstyje, taciau kodel nepabandzius indu iskeptos vistytes?.. Tam tikslui issirinkome prabangiai atrodanti (palyginus su eilinemis gatves uzkandinemis) restoraneli "Foodwalla's Tandoori" ir vakarienei issvaisteme net 600 rupiju (apie 30 Lt) gerimams, arbatai ir dviems tandoori krosnyje keptiems padoraus dydzio visciukams, marinuotiems jogurte su indiskais prieskoniais, kuriu uzteko ne tik sociai vakarienei, bet ir kitai dienai, keleta gabaleliu pasiemus su savimi. Skanu. Astroka. Apsivalgeme. Tik nepaliko jausmas, kad gal ir nereikejo, nes nelabao tos mesos ir norejosi...